reiki

Reiki jest starą sztuką leczenia, polegającą na stymulacji uzdrawiających sił organizmu. Pierwsze zapiski o Reiki pochodzą sprzed około 2500 lat, a ponownie odkrył ją w Japonii w XIX wieku chrześcijański mnich dr Mikao Usui. Obecnie staje się bardzo popularną i niezwykle skuteczną metodą naturalnego uzdrawiania, stosowaną we wszystkich krajach świata.

Co daje Reiki

Reiki doprowadza ciało i psychikę do równowagi. Działa uspokajająco i relaksująco. Reiki oczyszcza organizm, usuwa toksyny, wzmacnia ciało i ducha, znakomicie wspomaga medycynę akademicką. Przynosi ulgę w cierpieniu, daje poczucie bezpieczeństwa. Może być stosowana jako metoda samoleczenia.

System Usui Shiki Ryoho

Reiki to japońskie słowo tłumaczone przez Hawayo Takatę jako „uniwersalna energia życiowa”. H. Takata przyniosła do nas możliwość korzystania z tej energii w systemie Usui Shiki Ryoho. System uzdrawiania stworzony został przez Mikao Usui w pierwszej połowie 1900 roku. Usui Shiki Ryoho można przetłumaczyć jako „Usui system naturalnego uzdrawiania”.

Do połowy 1990 roku, była to najczęściej tłumaczona i używana niemal przez wszystkich forma uzdrawiania, która przyszła z nauczaniem Hawayo Takaty. Phyllis Lei Furumoto postanowiła zwrócić do Japonii tytuł praktyki i zidentyfikować formę praktyki i systemu, który naucza.

Aby dodatkowo określić formę praktyki, Phyllis Lei Furumoto i Paul David Mitchel /zaangażowany w celu doprowadzenia jasności, co do formy praktyki Hawayo Takaty/ pokazali światu zmiany, które zaszły w praktyce do tego czasu. Forma praktyki odbywa się teraz w dziewięciu elementach Usui Shiki Ryoho. Filozofia i zrozumienie systemu wyraża cztery aspekty Usui Shiki Ryoho, które wspólnie określają system mistrzów i praktykę uczniów w linii Mikao Usui, Chujiro Hayashi, Hawayo Takata i Phyllis Lei Furumoto.

Ważne koncepcje praktyki:

  1. Praktyka jest częścią życia, bez względu na czas praktyki, sposób i korzyści ucznia. Nauka w praktyce ma wzmocnić i pogłębić codzienne i sumienne praktykowanie studenta.
  2. W praktyce istnieje czas i czas wytycza wspierające wartości przygotowań do każdego etapu studiów / nauki.
  3. Mistrzowie są uznawani przez ich uczniów i poprzez ten związek nauki są początkowo przekazywane.
  4. Praktyka ta nie jest towarem, sposobem zarabiania na życie, ani techniką samą w sobie. Praktyka jest japońską sztuką uzdrawiania, poprzez którą student może osiągnąć samoświadomość, duchowe zrozumienie oraz codzienne doświadczenie uzdrawiania.

Cztery aspekty:

Praktyka uzdrawiania, rozwój osobisty, rozwój duchowy i mistyczny porządek – to cztery aspekty Usui Shiki Ryoho.

Te aspekty opisują drogę ucznia oraz rozwój samego systemu. Ta droga i ten rozwój nie są podejmowane przez naszą świadomość, ale przez naturalny proces dojrzewania. Naszą decyzją jest zobowiązać się do tej praktyki, a następnie iść swoją własną ścieżką.

Dziewięć elementów:

Każdy z dziewięciu elementów zawiera informacje, sposoby przekazywania informacji i korzystania z tych informacji, przetwarzania informacji w święte narzędzie.

Elementy mają równe znaczenie i związek ze sobą. Ten dynamiczny związek napędza ucznia do nauki doświadczenia, mistrzów do kolejnego etapu rozwoju i powoduje u studentów możliwość doświadczania Reiki na wszystkich poziomach świadomości.

1. Uruchomienie: Nie jest możliwe tutaj opisanie rytuału wszczęcia, bowiem jest on przeznaczony tylko dla mistrzów. Inicjacja może być określona jako święty czas, kiedy uczeń i mistrz doświadczają połączenia z energią Reiki. Pozostałych osiem elementów systemu pozwala na doświadczenie inicjacji w codziennym życiu i rozwijaniu świadomości ucznia.

2. Symbole: Trzy symbole to święte narzędzia dla studentów II stopnia. Przekazywane są one w ukryciu w celu zachowania ich integralności w tej praktyce. Ten krok jest zapoznaniem studenta z bezpośrednim doświadczeniem niewidzialnych wymiarów człowieczeństwa.

3. Leczenie: Ręce w leczeniu przy pierwszym stopniu są podstawową praktyką systemu. Dotyczy to samoleczenia i leczenia innych ludzi, jak i zwierząt, roślin i środowiska. Dar tego leczenia, jak i treningu drugiego stopnia jest wzmacniany poprzez praktykę.

4. Tradycja ustna: Jakość tradycji ustnej zawiera założenie, że system jest podany studentom osobiście przez mistrza. Dzieje się to na pierwszym i drugim stopniu, jak również na innych zgromadzeniach i spotkaniach dla studentów. Element ten wnosi także zrozumienie, że książki zawierające informacje o rzeczywistej praktyce nie przysługują ani uczniowi, ani systemowi.

Podręczniki dydaktyczne nie są używane i studentom na ogół nie wolno robić notatek na lekcjach. Kiedy studenci potrzebują pomocy, zwracają się do mistrza o radę.

5. Duchowa Linia: System praktyki, jaki znamy dzisiaj został stworzony przez czterech rodowych tragarzy i ich czas /miejsce w świecie, jakim go znamy, wydarzenia historyczne, zmiany w komunikacji, metodach nauczania, i wiele innych czynników miało wpływ na praktykę posiadaczy Linii/. To jest opracowanie systemu, który powstał z inspiracji nauki Mikao Usui i jego wartości kulturowych.

6. Historia: Historia Usui Shiki Ryoho opisuje ścieżkę praktyki. Część oddana każdemu okazicielowi w linii przekazu w historii odnosi się bezpośrednio do tej drogi. Gdy mistrz opowiada, następuje przekazanie energii do ucznia.

7. Pieniądze: Przygotowanie mierzy się czasem i pieniędzmi. Pieniądze są drzwiami do wielu innych nauk, a w naszym społeczeństwie pieniądze stały się reprezentacją dla wielu rzeczy. Sekret wykorzystywania pieniędzy w naszym codziennym życiu jest częścią praktyki.

8. Zasady: Pięć Zasad zostało przetłumaczonych i podanych dla nas w języku angielskim przez Hawayo Takata. Nakazy przedstawiające zasady życia, stopniowo stają się wytycznymi do życia z Reiki. Poszczególne przykazania są sformułowane w taki sposób, aby prowokować pytania studentów. Te pytania otwierają miejsca dla uczenia się i nauczania w codziennym życiu.

9. Forma nauczania: Osiem elementów jest prezentowane na zajęciach dla początkujących studentów. To pozwala uczniowi na odkrycie i na budowanie własnego związku z energią Reiki, i zapewnia, że wszyscy studenci każdego mistrza otrzymują praktykę tego systemu.

chociażby dziś nie martw się
chociażby dziś nie złość się
czcij swoich rodziców, nauczycieli i ludzi starszych
uczciwie zarabiaj na życie
okazuj wdzięczność każdej czującej istocie

dr mikao usui

Aby otrzymać Reiki w systemie Usui Shiki Ryoho wystarczy przyjść na seminarium I stopnia. W trakcie spotkania nauczyciel Reiki poprzez tzw. wtajemniczenie przygotowuje uczestnika do pracy z subtelnymi energiami.

Już po I stopniu można przekazywać energię sobie i innym.

Stopień II przygotowuje do przekazywania uzdrawiającej energii na odległość.

Reiki Alliance (ang. Sojusz Reiki) jest międzynarodową społecznością Mistrzów Reiki praktykującą i nauczającą Usui Shiki Ryoho (tłumaczenie z japońskiego: Usui systemu naturalnego uzdrawiania). Uważamy siebie za szafarzy Usui Shiki Ryoho utrzymujących uświęcone formularze przekazywane poprzez bezpośrednią linię duchową Mikao Usui, Chujiro Hayashi, Hawayo Takata i Phyllis Lei Furumoto.

W 1982 roku mistrzowie inicjowani, zarówno przez Hawayo Takata jak i Phyllis Furumoto, zostali zaproszeni na Hawaje. Grupa, która przybyła na Hawaje, uznała Phyllis Lei Furumoto następcą Hawayo Takata. Postanowili spotkać się ponownie w 1983 roku w Kolumbii Brytyjskiej. Podczas tego spotkania powstał na cześć nauczania Hawayo Takaty Sojusz Reiki z możliwością szafarstwa tej praktyki.

Misja

Misją Sojuszu Reiki jest uhonorowanie i praktykowanie Usui Shiki Ryoho, uznając duchowy rodowód, wspieranie się nawzajem i pogłębianie naszych doświadczeń jako mistrzów.

Zaangażowanie

Pragniemy praktykować nasze mistrzostwo:

  • zdając sobie sprawę z duchowych nakazów Usui Shiki Ryoho w naszym codziennym życiu,
  • praktykując Reiki przez dawanie i otrzymywanie zabiegów,
  • kontynuując szkolenia zawodowe,
  • realizując nasze cele osobiste i duchowy rozwój,
  • uznając za część mistrzostwa: Bycie studentem, nauczycielem, mentorem, inicjatorem.

Zdecydowaliśmy się być częścią wspólnoty Mistrzów Reiki, ponieważ chcemy zwiedzić ścieżkę mistrzostwa, nie tylko jako jednostki, ale także jako część społeczności.

Jako wspólnota dzielimy standardy zawodowe oraz kodeks etyki, jak również naszą praktykę.